Trintella 41 IV , "Saya"

De Trintella IV Ketch uit 1977 is een klassiek zeiljacht, ontworpen door de bekende Nederlandse ontwerper E.G. van de Stadt en gebouwd door de Anne Wever werf. Dit jacht wordt geroemd om haar solide constructie en comfortabele zeileigenschappen, dankzij de S-vormige romp met een lange kiel, waardoor het uitzonderlijk geschikt is voor langeafstandszeilen.

"Saya" wordt verkocht vanwege medische redenen.

Tussen 2021 en 2024 onderging het jacht een uitgebreide refit om het uit te rusten voor een veilige en comfortabele wereldcruise. Deze professionele upgrades, voor een bedrag van € 70.000 (ondersteund door facturen), omvatten:

- Volledig vernieuwd elektrisch systeem met volledige herbedrading.
- Vervanging van alle elektronische componenten door Victron apparatuur.
- Nieuwe navigatiesystemen (kaartplotter, stuurautomaat, AIS, Navtex, etc.).
- Lopend en staand want volledig vervangen.
- Nieuwe set zeilen.
- Watermaker geïnstalleerd.
- Onderwaterschip gerenoveerd en behandeld met Coppercoat.
... en nog veel meer.

Het jacht heeft twee hutten, elk met twee eenpersoonsbedden om te bouwen tot een groot tweepersoonsbed. De salon is om te bouwen tot twee extra slaapplaatsen. Er zijn twee natte cellen met een douche, wastafel en toilet.

Als je op zoek bent naar een jacht dat klaar is voor lange reizen, dan is dit er een die je gezien moet hebben! Neem contact met ons op voor een complete inventaris en fotodossier.

Bekijk alle foto's

€ 92.500

Vraag meer informatie over de Trintella 41 IV

Subject:
* Verplicht veld
Neem contact op

Algemeen:

Ontwerper:
E.G. Van de Stadt
Werf:
Anne Wever (NL)
Bouwnummer:
900
Rompvorm:
S-spant
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
Kuip:
Middenkuip
Doorvaarthoogte normaal:
15,65 m
Diepgang:
150 cm
Lengte waterlijn:
980 cm
Waterverplaatsing:
10.500 kg
Ballast:
4.200 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel

Accommodatie:

Salon:
Stahoogte:
195 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
600 liter Polyester
Vuilwatertank afvoerpomp:
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Aantal douches:
2
Toiletten:
2 Handmatig
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
Koelkast & voeding:
100 liter Elektrisch
Vriezer:
Verwarming:
hete lucht (Autoterm Diesel 4Kw, 2022)

Motor en elektra:

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Perkins Sabre
Model:
4.236
Bouwjaar:
1977
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
72 pk
Urenteller:
Draaiuren:
2.893
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
2
Totale inhoud brandstoftank(s):
600 liter
Materiaal brandstoftank:
Epoxy
Max snelheid:
8 knopen
Kruissnelheid:
6 knopen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
24V
Accu:
4 x 630 Ah
Acculader:
30 A
Dynamo:
165 A
Accumonitor:
Omvormer:
3.000 Watt
Voltmeter:
Walstroom:
Zonnepaneel:
600 Watt
Verbruiksmonitor:
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:

Hoofdinstallatie: 24V
+ extra 12V (van Victron 24/12 omvormer)
+ 220V stopcontacten (van de walstroom of Victron 2024 MultiPlus-II omvormer)
+ sigarettenaansteker (24V)
+ USB-poorten (5V)
LED cabineverlichting
Acculader DC/DC Victron Orion Tr 24/24 30
nieuwe hoogwaardige dynamo 24V 165Ah, samen met ElectroMaax regelaar (echte sinus)
24V/115Ah startaccubank (2 x Varta LAD115 Professional DC AGM 830 115 060 12V/115Ah)
Walstroom aansluitkabel
4 zonnepanelen (600 Wp in totaal, 150 Wp/24V elk) - PV-150-M-72SH
+
twee afzonderlijke zonneregelaars MPPT BlueSolar Victron Energy 100/50 - één regelaar per 2 panelen aan elke bootzijde
Radio AM/FM (met CD-speler)
Gloednieuwe elektrische installatie op Victron componenten. De hele elektrische installatie wordt bestuurd en beheerd door Victron Energy Cerbo GX, met een Victron Energy GX Touch 50 display.
nieuwe omvormer/lader - 3000W Victron Energy MultiPlus-II 24/3000/70-32
2 nieuwe Victron Energy LiFePO4 accu's 24V/200Ah (400Ah in totaal), aangestuurd door Victron Energy Lynx Smart BMS 500 (M8) en beschermd door Victron Energy Smart BatteryProtect 12/24V-220A

Navigatie en elektronica:

Kompas:
Log/snelheid:
Raymarine Bidata i40 (2022)
Dieptemeter:
Raymarine Bidata i40 (2022)
Navigatieverlichting:
Kaarten, gidsen:
Roerstandaanwijzer:
Autopilot:
Garmin Reactor 40 (2024)
Kaartplotter:
Garmin Gps MapXs (2024)
Radar:
Garmin Radar 18 HD+ (2024)
AIS:
EmTrack B954 Transceiver (2024)
Marifoon:
Icom + remote control + Stationary
Weatherfax/Navtex:
Nasa Navtex (2024)

Tuigage:

Type tuigage:
Ketch
Aantal masten:
2
Mast materiaal:
Aluminium
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
80,2 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
9
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
Apollo Sails
Grootzeil:
Trysail:
Bezaan:
Genua:
Fok:
Voorzeil rolsysteem :
Stormfok:
Spinnaker:
Handmatige lieren:
4
Selftailing:
2
Opmerkingen:

ZEILEN:
Main #1 - 28,10 m2 (gloednieuw, gekocht in juli 2024)
Bezaan #1 - 8,80 m2 (gloednieuw, gekocht in juli 2024)
Genua #1 - 43,30 m2 (gloednieuw, gekocht in juli 2024) + rolsysteem
Stormfok = Spitfire (stormzeil #1) - ongeveer 10 m2 (gloednieuw, gekocht in juli 2024)
Trysail (stormzeil #2) - ongeveer 8 m2 (gloednieuw, gekocht in juli 2024)
Spinakker (GAASTRA - oud maar in perfecte staat)
Bezaanstagzeil (= topzeil) - 28,10 m2 (oud, maar in perfecte staat, als gloednieuw)
Grootzeil #2 - 28,10 m2 (oud, van de vorige eigenaar, reservezeil)
Bezaan #2 - 8,80 m2 (oud, van de vorige eigenaar, reservezeil)
Genua #2 - 43,30 m2 (oud, van vorige eigenaar, reservezeil)
Zeilmateriaal - Dacron (alle zeilen - nieuw en oud) + Nylon (bezaanstagzeil = topzeil)

Uitrusting buitenom:

Ankers & materiaal:
2 x Rocna 33kg Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Lofrans Tigress 1500W (2022)
Hekanker:
Buiskap:
Kuiptent:
Buitenkussens:
Zeerailing:
Preek- en hekstoel(en):
Zwemtrap:
Strijkinstallatie:
Bijboot:
Highfield 290 LG (2024)
Bijboot buitenboordmotor:
Yamaha 2 stroke 6 pk
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
Kuiptafel:

Veiligheid:

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
EPIRB:
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
MOB Systeem:
Radarreflector:
Noodvuurwerk:
Reddingsvesten:
2
Opmerkingen:

VEILIGHEID:
Ocean Signal RescueME EPIRB1 - batterij geldig tot 2027
Opblaasbaar reddingsvlot onderging een grondige inspectie in mei 2024 (volgende inspectie aanbevolen: mei 2027), inspectiecertificaat beschikbaar, samen met de volledige lijst van uitrusting
2 reddingsvesten
2 nieuwe pneumatische reddingsvesten Besto 300 Newton + 2 haken reddingslijn (vanaf 2024)
2 grijptassen (uitgerust met noodvuurpijlen, water, messen, medicijnen tegen zeeziekte)